Legfőképp vezetőknek, HR-szakmában dolgozóknak szóló tréning, amelynek fókuszában a coach szemléletű vezető/vezetés áll. A coaching szemlélet a munkahelyen hatékony vállalatfejlesztési eszközként szolgál, amelyben hangsúlyt kap a munkahelyi dolgozók jólléte is.
Mit jelent a coaching szemlélet a munkahelyen?
Manapság Y és Z generáció munkavállalói már elvárják a munkahelyen, hogy a vezető ne csupán utasításokat osztogasson, hanem egyfajta coachként is támogassa őket. A coach szemléletű vezető segít a munkavállalóinak kibontakozni, és alapvetően egy együttműködő és támogató szerepben van jelen (a vezetői szerepen túl). A coach szemléletű vezető emellett a többi vezető státuszban lévő kollégának is segít e szemlélet elsajátításában és alkalmazásában.
A coaching szemlélet a munkahelyen bizalmat sugároz az alkalmazottak felé, akik sokkal hatékonyabban és motiváltabban tudnak ennek hatására dolgozni. A coach-vezető folyamatosan fejleszti magát, képes szabályozni az érzelmeit, ezáltal higgadtan és megfontoltan oldja meg a felmerülő nehézségeket – és így tudja hatékonyan támogatni a kollégáit is.
Coach vagy vezető?
Leginkább mindegyik. A vezető nem válik coach-csá, ezt fontos megjegyezni! A vezetői feladatok megmaradnak, hisz ugyanúgy neki kell irányítania, vezetnie a munkafolyamatokat és a munkavállalókat. A coaching szemlélet abban segíti őt, hogy partnerként tudjon együttműködni.
Mikor hasznos és mikor nem?
Hasznos a coaching szemlélet, ha
- teljesítményértékelés,
- célok kitűzése,
- csapatépítés,
- konfliktuskezelés,
- együttműködés kialakítása a cél.
Nem érdemes azonban a coaching szemléletet alkalmazni, ha
- a szervezet nem érett meg rá,
- ha hirtelen döntést vagy iránymutatást igénylő probléma merül fel,
- széthúzás tapasztalható a kollégák között.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2023/000185