
Maximális hatékonyság soft skill tréninggel cégeknek
Ha önmagad és munkatársaid képzésébe, fejlesztésébe fektetsz be, akkor a vállalkozásod jövőjét teszed biztonságosabbá!
Ha önmagad és munkatársaid képzésébe, fejlesztésébe fektetsz be, akkor a vállalkozásod jövőjét teszed biztonságosabbá!
Tedd meg az első lépést, és hozzuk ki együtt a munkatársaidban rejlő potenciált! Érezzék jól magukat a munkájukban, miközben elégedettségükkel és elkötelezettségükkel egyre magasabb profitot termelnek a cégnek.
Hiába dolgozik mindenki keményen és próbáljuk a csapatot motiválni, ha a belső kommunikáció hibásan működik. Amikor az emberek nem értik meg egymást, a félreértések lavinaként lassítják a munkát, elhúzzák a határidőket, és egyre több frusztrációt okoznak.
A megfelelő külső segítség révén a soft skill tréningek segítenek ezen változtatni, hogy valósághű, gyakorlatias megoldások legyenek, amik azonnal alkalmazhatóak a mindennapi munkában.
"Amikor mindenki ugyanazt a nyelvet beszéli, a csapat teljesítménye ugrásszerűen megnő."
1.) A gyakorlati alkalmazás hiánya
Az egyik legnagyobb probléma a soft skill tréningekkel a gyakorlati alkalmazás hiánya és az eredmények hosszú távú fenntartásának nehézsége. Gyakran előfordul, hogy bár a munkatársak részt vesznek a tréningeken, a megszerzett tudást nem tudják vagy nem akarják a mindennapi munkájukba beépíteni és ha be is épül valamennyire könnyen visszaesnek a régi, kevésbé hatékony kommunikációs vagy együttműködési mintákba.
2.) Az azonnali eredményekre való fókuszálás
Sok szervezet a napi feladatok és az azonnali eredmények nyomása alatt nem fektet elegendő figyelmet a soft skillek fejlesztésére. Ennek egyik fő oka, hogy nem ismerik fel: bár a soft skillek fejlesztése időigényes, a befektetett energia hosszú távon megtérül a jobb munkakapcsolatok és a nagyobb teljesítmény révén.
3.) A vezetői támogatás hiánya
Ahhoz, hogy a soft skill tréningek valóban eredményesek legyenek, alapvető fontosságú a vezetőség aktív támogatása. Ha a vezetők nem támogatják az új készségek gyakorlatba történő átültetését, a tréningek sikertelenek maradhatnak. Kulcsfontosságú, hogy a résztvevők képesek legyenek változtatni viselkedésükön és hozzáállásukon a munka során.
4.) A kényelmetlen helyzetekkel való szembenézés nehézsége
Az egyik mélyebb probléma, hogy sokszor a munkatársak és vezetők nem hajlandóak szembenézni kényelmetlen vagy konfliktusos helyzetekkel, amelyek elkerülhetetlenek az új kommunikációs és együttműködési módszerek alkalmazásakor. Az új technikák kipróbálása gyakran kényelmetlenséget okoz, ami megnehezíti a tréning sikerességét és az új készségek tényleges alkalmazását.
Ha ezek a pontok megfelelően kezelve vannak, és mindenki nyitott a változásra, akkor lehet egy soft skill tréning valóban sikeres és hosszú távon megtérülő befektetés. Ennek biztosítása érdekében mindig alaposan felmérem a szervezet jelenlegi állapotát és készenlétét, mielőtt bármibe is belevágnánk.
Világos kommunikáció: ha erősödik a kétoldalú kommunikáció, kevesebb félreértés lesz és egyre önállóbbá válnak a munkatársak és mindenki tudni fogja mi a dolga.
Az eredmények rövid távon is megmutatkoznak, mivel a konfliktusok száma már a tréning utáni első hetekben jelentősen csökkenhet. A hatékonyság mérhető a projektek gyorsabb befejezésével és a határidők betartásával.
Erős együttműködés: Ha egymást és egymás mély problémáit megértjük valamint a csapattagok közös célokra fókuszálnak az egyéni célok helyett, az együttműködés erősödni fog.
A jobb kommunikáció és együttműködés révén a csapattagok akár 15-20%-kal gyorsabban végezhetik el a feladataikat, kevesebb idő megy el a hibák javítására vagy félreértések tisztázására.
Hatékony konfliktuskezelés és gyors problémamegoldás: Minél hamarabb felismerjük a problémákat és kezeljük a váratlan helyzeteket, hosszú távon egyre felkészültebben és gyorsabban tudunk reagálni a dolgokra és az eseményekre.
Egy jól működő, soft skillekkel felvértezett csapat képes arra, hogy vezetői beavatkozás nélkül is hatékonyan működjön.
Motivált csapat: Ha a munkatársak tudják és látják saját személyiségük és a munkájuk értékességét a dolgok egészében, akkor fogják értékesnek és hasznosnak érezni magukat.
A tréning utáni elégedettségi felmérések alapján a munkatársak 80%-a nagyobb elégedettségről és önállóságról számol be, ami közvetlenül hozzájárul a fluktuáció csökkenéséhez és a stabilitás növeléséhez.
Ezeknek a kézségeknek az erősítésével a külön-külön munkatársanként és együtt csapatban is hatékonyabbá válnak a cégen belüli mindennapok, miközben mindenki egyre kevesebb stresszt él meg a nagyobb eredmények elérése érdekében.
A soft skillek fejlesztése nem luxus, hanem az egyik legjobb befektetés egy cégben vagy szervezetben.
Ne halogasd, kérj ajánlatot most és tedd meg az első lépést a mérhető eredmények felé!
Amint kitöltöd a kérdőívet és elküldöd az árajánlatkérést, felvesszem veled a kapcsolatot, hogy pontosan megértsem az igényeidet. Egy rövid konzultáció során átbeszéljük a csapatod kihívásait, és testreszabott megoldásokat javaslok.
A kíváncsi természetemnek köszönhetem, hogy sokrétű a tapasztalatom, képzettségem.
Business- és lifecoach, közgazdásztanár, kereskedelmi szakoktató, tréner, teamcoach és a legújabb szerelem a szervezetfejlesztés területe. Ügyfeleim, klienseim azt szeretik bennem, hogy ezeknek köszönhetően holisztikusan tudunk együttműködni. Bátorítalak, hogy higgy magadban és a teremtő-véghezvivő képességedben!
Sikeres és boldog napot kívánok!
Topor Ágnes
Ahhoz, hogy másokat is megismerjünk, önmagunk megismerése és elfogadása az első lépés. A tréning során az enneagram segítségével tárjuk fel a különböző embertípusokat, mely három alappilléren nyugszik: test (ösztön), lélek (érzések), szellem (gondolatok).
Az 5 szeretetnyelv fogalmát Gary Chapman amerikai pszichológusnak köszönhetjük, aki a módszert a munkahelyi kapcsolatokra is átdolgozta. Az ajándékozás, minőségi idő, elismerő szavak, segítőkészség és az érintés nyelve a munkahelyünkön is megjelenik: ha szeretnénk jobb viszonyt ápolni kollégáinkkal, megismerni a hozzájuk vezető utat, akkor a szeretetnyelv-fókuszú tréning segíthet ebben.
Az asszertív kommunikációs tréning során elsajátítjuk azokat a technikákat, amelyekkel hatékonyabbá és erőszakmentessé tehetjük megnyilvánulásainkat, viselkedésünket. Az asszertivitás egyik fontos alapja az énközlések használata és a saját, illetve mások érzéseinek tudatosítása és elfogadása. Megtanuljuk önmagunkat határozottan, de asszertíven képviselni, kifejezni és másokhoz kapcsolódni.
Különböző stresszkezelési technikákkal csökkenthetjük a hétköznapjainkban és a munkahelyünkön tapasztalt szorongást, stresszt. Ezáltal felszabadultabbak leszünk, és könnyebben megküzdünk a nehéz helyzetekkel.
Rohamosan fejlődő világunkban kiemelten fontos a változásokhoz való rugalmas hozzáállás, alkalmazkodás. Egy jó szervezet felkészül a változásokra, és hatékonyan tesz azért, hogy a szervezetben dolgozók egyéni szinten is elsajátítsák az ehhez szükséges skilleket. A változásmenedzsment-tréning során szemléletet és technikákat tanulunk egy átfogó változáskezelési stratégia létrehozásához.
Intuícióink (megérzéseink) általában nem tudatos működésünk eredményei, azonban lehetséges fejleszteni és tudatos szintre hozni. Belső intuíciónk segít bennünket választási helyzetekben, döntések meghozatalában, életünk alakításában, de az önmagunkhoz való kapcsolódásban is fontos szerepe van.
Ahhoz, hogy munkánkban és magánéletünkben is egyensúlyba kerüljünk, fontos a hatékony időbeosztás. Az időmenedzsment-tréning segít, hogy ne csapjanak össze a fejünk felett a hullámok, és feladatainkat megfelelően csoportosítva, priorizálva gazdálkodjunk az időnkkel.
Bármely szervezetben az emberek általában nem elkülönülten, hanem csapatban dolgoznak. De még ha egy egyéni vállalkozóról is beszélünk, a másokkal történő közös munka elkerülhetetlen. Ahhoz, hogy az együttműködés és a csapatmunka hatékony legyen, fontos, hogy a vezetők és alkalmazottak azon képességek, technikák birtokában legyenek, amelyek ezt elősegítik.
A tranzakcióanalízis (a módszer Eric Berne-től származik) segítségével megtanítom, hogyan tudjuk kommunikációnkat hatékonyabbá tenni játszmák nélkül.
A tréning fókuszában a növekedésorientáltság áll. Szemléletformáló hatása van: a fejlődésre, folyamatos tanulásra koncentrál. A Growth Mindset szemlélet szerint fontos, hogy elhiggyük magunkról, hogy sikeresek lehetünk, és ennek érdekében lépéseket teszünk. A hibákat megtanuljuk elfogadni, azokból építkezve haladunk tovább. A tréning során tágítjuk a komfortzónát, így bátrabban tudunk szembenézni az új kihívásokkal.
Határaink meghúzása fontos lépés önismeretünk fejlődésében. Ehhez meg kell tanulnunk NEMET is mondani. Ez koránt sem olyan egyszerű feladat a hétköznapok forgatagában, időnyomás alatt vagy udvariassági szituációkban. A tréningen azt is végigvesszük, hogy Mikor? és Hogyan? és Kinek? mondjunk nemet! Talán ez az egyik kedvenc témám, mert a tréning sok elemét saját önfejlesztésen során megtapasztaltak alapján állítottam össze.
Sokunknak jelent stresszhelyzetet, ha nyilvános helyen kell beszédet mondanunk. Előadóként fontos a megfelelő beszédtechnika, intonáció, hangerő elsajátítása. Azonban a tréning nemcsak ebben segít: hétköznapi kommunikációnkat is fejleszti.
Legfőképp vezetőknek, HR-szakmában dolgozóknak szóló tréning, amelynek fókuszában a coach szemléletű vezető/vezetés áll. A coaching szemlélet hatékony vállalatfejlesztési eszközként szolgál, amelyben hangsúlyt kap a munkahelyi dolgozók jólléte is.
Az érzelmi intelligenciát és az empátiakészséget lehet és érdemes is fejleszteni. Az elsajátított készségek, technikák stresszmentesebbé teszik hétköznapjainkat, gördülékenyebbé magán és munkahelyi kapcsolatainkat, ezáltal sikeresebbek lehetünk, karrierünk szárnyakat kaphat.
Ha konfliktusainkat hatékonyabban és asszertívebben szeretnénk kezelni, számos technikát és módszert alkalmazhatunk. A konfliktusok mindennapi életünk során és munkahelyünkön is megjelenhetnek, ám nem mindegy, hogyan állunk hozzá. Vezetőként és munkavállalóként is felelősek vagyunk a konfliktusok megfelelő kezeléséért.
Nehézségek, problémák mindig akadnak életünk során. A jó hír, hogy megküzdési stratégiákat mindig tanulhatunk, és fejleszthetjük problémamegoldó készségünket!
A LEAN-módszer egy japán eredetű folyamatszemlélet, amelyet számos szervezet alkalmaz. A módszer lényege, hogy a munkafolyamatokra egységként tekint, amelyeket folyamatosan fejlesztenek – a dolgozók készségeivel együtt. Irodai környezetben is tökéletesen lehet alkalmazni ezt a fajta szemléletet, amellyel csökkenthetők a veszteségek és növelhető a hatékonyság és ezáltal nő a bevétel és a profit.
Egy szervezet akkor tud növekedni és még több sikert elérni, ha megvan a kellő motiváció és készségtár a szervezet munkatársaiban. Ebben a folyamatban a vezetőnek kiemelt szerepe van. Ugyanígy egyénként is van lehetőség arra, hogy saját feladatunkat, elképzelésünket sikerre vigyük, teljesítményünket növeljük – ehhez nyújt segítséget ez a típusú tréning.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2023/000185
© 2025 Topor Ágnes coach agi@toporagnes.hu 06-70/77-621-77