Ha konfliktusainkat hatékonyabban és asszertívebben szeretnénk kezelni, számos technikát és módszert alkalmazhatunk. A konfliktusok mindennapi életünk során és munkahelyünkön is megjelenhetnek, ám nem mindegy, hogyan állunk hozzá. Vezetőként és munkavállalóként is felelősek vagyunk a konfliktusok megfelelő kezeléséért. A konfliktuskezelés tréningen néhány hatékony módszert veszünk górcső alá.
Miért fontos a hatékony konfliktuskezelés?
A hétköznapi élet nem mentes a konfliktusoktól, vitáktól. Lehet veszekedni, de érdemesebb elsajátítani pár hasznos technikát, amellyel inkább javítunk a vitapartnerrel való kapcsolaton, emellett saját magunknak is kevesebb fejfájást és idegességet okozunk.
A hatékony konfliktuskezelés segít csökkenteni a harag és a sértettség érzését mindkét félben, így nemcsak informális, hanem formális, munkahelyi kapcsolatok esetén is nagyszerűen hasznosítható. Ha asszertíven kezeljük konfliktusainkat, javulnak a kapcsolataink, több lesz az önbizalmunk, és csökken a stressz az életünkben.
Kinek ajánljuk a konfliktuskezelés tréninget?
- vezetőknek, vezetői pozícióban lévőknek,
- HR-es szakembereknek,
- szociális és egészségügyi területen dolgozóknak,
- pedagógusoknak,
- olyanoknak, akik napi szinten sok emberrel kapcsolódnak munkájukból fakadóan,
- mindenkinek, aki szeretné a hatékony konfliktuskezelést elsajátítani.
Mit fogsz megtanulni a tréningen?
Megismerjük a különböző konfliktusforrásokat mind a magánéletben, mind pedig az üzleti életben (munkahelyen), majd ezekre megkeressük az adekvát lehetséges megoldásokat. Megbeszéljük a rejtett és nyílt konfliktus különbségét, és hogy a különböző embertípusokra milyen konfliktus jellemző. Végül valós példákon és gyakorlatokon keresztül elsajátítjuk azokat a technikákat, amelyekkel meg tudjuk oldani a vitás helyzeteket.
Ezt éred el a tréning végére:
- megtanulsz számos konfliktuskezelési technikát,
- fejlődik a problémamegoldó képességed,
- képes leszel asszertíven meghallgatni a másik felet vitás helyzetekben is,
- nem leszel azonnal ideges, ha valakivel konfliktushelyzetbe bonyolódsz,
- nő az önismereted,
- vezetőként gördülékenyebbé válik a kapcsolatod a munkavállalókkal.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2023/000185